• تاریخ: ۲۲/۰۶/۱۳۹۳
  • شناسه خبر: 9955

مافین گوشت قلقلی، غذای شیک و خوشمزه

این مافین، یک غذای شیک و خوشمزه است که همه از خوردن آن لذت خواهند برد. این غذا را می‌توانید برای مهمانی‌های ساده یا دورهمی‌های عصرگاهی تهیه کنید.    •    تعداد: ۱۲ نفر•    زمان تهیه: ۴۰ دقیقه•    زمان پخت: ۴۵ دقیقهمواد لازم •    دو عدد تخم‌مرغ هم‌زده•    نصف پیمانه خرده‌های نان تست•    نصف پیمانه قارچ

این مافین، یک غذای شیک و خوشمزه است که همه از خوردن آن لذت خواهند برد. این غذا را می‌توانید برای مهمانی‌های ساده یا دورهمی‌های عصرگاهی تهیه کنید.

   

•    تعداد: ۱۲ نفر

•    زمان تهیه: ۴۰ دقیقه

•    زمان پخت: ۴۵ دقیقه

مواد لازم

•    دو عدد تخم‌مرغ هم‌زده

•    نصف پیمانه خرده‌های نان تست

•    نصف پیمانه قارچ تازه خرد شده

•    نصف پیمانه هویج رنده شده

•    ۱/۳ پیمانه پیاز خرد شده

•    ۳ قاشق غذاخوری کچاپ

•    یک قاشق غذاخوری خردل

•    یک قاشق غذاخوری سس گوجه‌فرنگی با طعم سیر و فلفل

•    دو حبه سیر رنده شده

•    ۹۰۰ گرم گوشت‌ چرخ‌کرده

•    نصف پیمانه کچاپ

•    ¼ پیمانه سس آلو

•    یک قاشق چایخوری پودر چیلی

•    ۶۸۰ گرم خامه ترش

•    نصف پیمانه پنیر چدار یا پارمسان رنده شده

•    پیاز کوهی خرد شده


طرز تهیه

۱٫    فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کنید. در یک کاسه بزرگ، تخم‌مرغ، خرده‌های نان، قارچ، هویج، پیاز، ۳ قاشق غذاخوری کچاپ، خردل، سس گوجه‌فرنگی با طعم فلفل و سیر و سیر را با یکدیگر مخلوط کنید. گوشت چرخ‌کرده را اضافه کنید و هم بزنید. 

۲٫    حدود ۱/۳ پیمانه مخلوط گوشت را در قالب‌های مافین بریزید. قالب‌ها را درون تابه بزرگی قرار دهید.

۳٫    در یک کاسه کوچک، نصف پیمانه کچاپ، سس آلو و پودر چیلی را با یکدیگر مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری از سس را روی هر کدام از گوشت‌ها بریزید. 

۴٫    آنها را به مدت ۴۰ دقیقه در فر بپزید تا گوشت به طور کامل مغزپخت شود.  

۵٫    در این فاصله پوره سیب‌زمینی درست کنید. با اسکوپ کوچک بستنی، پوره‌های سیب‌زمینی را به صورت گرد روی گوشت‌ها بگذارید. روی آنها پنیر بپاشید و دوباره قالب را به مدت ۵ دقیقه به فر برگردانید تا پنیرها آب شوند.    

۶٫    آنها را از فر خارج کنید و ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا خنک شوند. سپس با پیازکوهی خرد شده تزئین و سرو کنید. 

ارزش غذایی

•    کالری: ۳۱۰

•    چربی: ۱۸ گرم

•    کلسترول: ۱۰۰ میلی‌گرم

•    سدیم: ۶۰۳ میلی‌گرم

•    کربوهیدرات: ۱۸ گرم

•    فیبر: ۱ گرم

•    قند: ۷ گرم

•    پروتئین: ۱۹ گرم