روش ساده برای بخارپز کردن غذا

بخارپز کردن غذا یکی از سالم ترین روشهای پخت و طبخ غذا است. اگر شما هم بخار پز در منزل تان ندارید نگران نباشید، به راحتی با این روش می توانید بدون بخارپز غذاهایتان را بخارپز کنید.

به گزارش زنان خبر، غذا های بخارپز در رژیم های کم کالری بسیار توصیه می شود، زمان پخت در سیستم بخار پز نسبت به آبپز کمتر است چون بخار آب جوش دمای بالاتری از آب جوش دارد.
شما می توانید سبزی هایی مانند لوبیا سبز، کلم بروکلی، هویج و… را بخارپز کنید؛ به این صورت که یک قابلمه آماده و آبکشی فلزی متناسب با اندازه دهانه قابلمه انتخاب کنید که روی دهانه باقی بماند. به اندازه ای آب درون قابلمه بریزید که با ته آبکش تماس پیدا نکند. سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا آب جوش بیاید و سبزی ها را داخل آبکش بچینید و در قابلمه را روی آن بگذارید تا زمانی که سبزیجات به پخت مدنظر شما رسیده باشد.
بعد از جوش آمدن آب درون قابلمه شعله را کم کنید تا آب آن زود تمام نشود. سبزی های متفاوت را در چند مرحله بپزید مگر این که زمان پخت نزدیک به هم داشته باشند. سبزی های داخل سبد بخارپز باید به یک اندازه باشد. چنان چه این موارد را رعایت نکنید نیمی از سبزی ها پخته می شود و نیمی خام باقی می ماند.
برای بخار پز کردن ماهی باز هم به همان روش قبل آبکش فلزی را روی دهانه قابلمه مناسب قرار می دهیم. تنها تفاوت این است که بشقاب مناسبی داخل آبکش می گذاریم و ماهی را داخل بشقاب قرار می دهیم تا در زمان پخت آب آن خارج نشود. سپس در ظرف را می بندیم و تا زمانی که رنگ ماهی سفید شود و به پخت مناسب برسد صبر می کنیم.

انتهای متن/*