دلربایی لویی ویتون از جوانان

برند لویی ویتون که در سال ۱۸۵۴ در فرانسه بنیان گذاری شد، بیش از ۱۶۵ سال کوشید تا با یک تحول عظیم بتواند امروزه به یکی از برندهای مشهور جهان در میال نسل جوان تبدیل شود. دلفی آرنو، اولین زن و جوان ترین فردی است که در گروه شرکت های لویی ویتون سمت مدیریتی گرفته است.

به گزارش زنان خبر، دلفی به عنوان مدیر اجرایی شرکت لویی ویتون توانست توجه جوانان و نوجوانان بیشتری را به این برند معطوف کرده و با راه اندازی هوشمندانه کمپین های تبلیغاتی دل از آنها برباید. دلفی همان زنی است که مراسم اهدای جایزه لویی ویتون پرایز را به پایه گذاری کرد؛ یک مراسم بین المللی که طراحان جوان مد استعدادهایشان را به کار می گیرند و با یکدیگر به رقابت می پردازند.

لویی ویتون با گذر از شیوه های سنتی تبلیغات، دست به ابتکار راه های خلاقانه ای برای بهبود نفوذ خود در بازار زد و در یک طرح ابتکاری با برندهای معروف مانند سوپریم همکاری خود را آغاز کرد.

این همکاری از اهمیت بالایی برخوردار بود؛ چراکه، برند سوپریم در زیمنه تولید و عرضه پوشاک برای اسکیت بازها در آمریکا و به ویژه نیویورک پیشرو است. این برند با حمایت و تایید افراد مشهور مانند: مایک تایسون، جیم جونز و روزا آکوستا توانست اعتبار فراوانی به دست آورد و در اندک زمانی میان جوانان سهر بزرگی از بازار را به خود اختصاص داد. اکنون زمان آن بود که دو برند با همکاری یکدیگر به تبادل مشتریانشان بپردازند و سهم خودشان را بیش از پیش ارتقاء بدهند. البته نتایج هم چیزی جز این نشان نداد، طبق گزارش ها برند لوئی ویتون تنها در مدت شش ماه پس از آغاز همکاری توانست به میزان ۲۳ درصد فروش خود را در میان علاقه مندان به اسکیت افزایش دهد و این همکاری در شش ماه اول سال ۲۰۱۹ چیزی حدود ۲۳ میلیارد دلار برای این برند درآمد زایی کرد.

تلاش های لوئی ویتون برای جذب نوجوانان نه تنها موفقیت آمیز بود بلکه شکاف فکری این نسل را با این برند کارکشته بیش از پیش کمتر کرد. نرخ مشتریان نوجوان لوئی ویتون فقط در پائیز ۲۰۱۹ به میزان ۱۴ درصد رشد داشت و در مدت زمان کوتاهی حدود ۶۵ هزار دلار برای این شرکت درآمدزایی به همراه آورد.

لوئی ویتون سوار بر امواج موفقیت در جهشی دیگر همکاری خود را با ویرجیل ابو، طراح معروف آمریکایی آغاز کرد. ویرجیل با برچسب آف‌وایت بر روی تی شرت، سوئی شرت و کتانی های ورزشی توانست بیش از ۲۱ باز جایزه گرمی را از آن خود کند. آف وایت نه تنها مورد اقبال و توجه نوجوانان و جوانان قرار گرفت، بلکه سلبریتی های مشهوری را مانند ریحانا، کندال جنر، جولیا رابرتز و جی زی را هم عاشق خود کرد. ویرجیل با تکیه بر تجربه و دانش خود توانسته بود برندی خلق کند که توصیف آن در سادگی و جدابیت می گنجید.

ویرجیل در تابستان ۲۰۱۸ همکاری خود را با لوئی ویتون به عنوان مدیر هنری لباس های مردانه در این مجموعه آغاز کرد. او در اوج توانایی های خلاقانه طرح های منحصر به فردی را به بازار پوشاک عرضه کرد و در بهار ۲۰۱۹ صنعت مد را به شکلی مدرن درست خوش تغییر قرار داد. او لباس های جدید مردانه را در کالکشن بهار ۲۰۱۹ با عنوان “ما جهانی هستیم” رونمایی کرد. مجموعه ای از طرح های متنوع در رنگ های نئون؛ از لباس های ورزشی گرفته تا عینک آفتابی و تی شرت هایی به سبک بازیکنان بسکتبال، با خط فکری و تجسم جسورانه جوانان همراه بود. درست در این لحظه از زمان فصل تازه ای برای برند لوئی ویتون شروع شد.

لوئی ویتون که تا پیش از این یک برند نوستالژی برای جوانان دهه ۹۰ آمریکای بود، حالا با برداشتن گام های موثر توانست جوانان امروزی را هم به خود علاقه مند کند. این برند از هیچ تلاشی در این مسیر فروگذار نکرد، تا جایی که پا را فراتر نهاد و در تابستان ۲۰۱۹ با مشارکت بنگاه های رایانه ای بازی های خلاقانه و جذاب اینترنتی را با همکاری ویرجیل طراحی کرد. نتیجه ی این عملکرد ایجاد بستری برای سرگرمی و تبادل فکری میان کاربران اینترنتی بود که با توجه به طیف سنی افراد در فضای مجازی این برند را بیش از گذشته پیش چشمان جوانان قرار داد.

استفاده از هنر آوانگارد و هنر خیابانی در طراحی و یا راه اندازی بازی های رایانه ای تنها گوشه ای از تلاش های این برند کهنه کار برای جلب رضایت نوجوانان و جوانان بود. مدیران این مجموعه پیشبینی می کنند که تا سال ۲۰۲۵، لوئی ویتون بازار مشتریان زیر ۳۵ سال را در تسخیر خود در می آورد.

منبع: Luxuo

 

انتهای متن/*

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.