دلبریتو یکم کمترش کن/ سوناتا ۲۰۲۰

هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ را می‌توان یکی از محبوب‌ترین سدان‌های کره‌ای نامید. از همین رو، قصد داریم در این مطلب به بررسی کوتاه این خودرو و گزارشی از نخستین تجربه رانندگی با آن بپردازیم.

به گزارش زنان خبر، به نقل از دیجیاتو، سال ۲۰۱۰ میلادی بود که شرکت هیوندای شمایل ساده سوناتا را کنار گذاشت و آن را با یک سبک طراحی مدرن، متفاوت و شگفت‎‌آور جایگزین کرد. در اثر این تغییر، میزان فروش سوناتا در سال ۲۰۱۲ به رقم ۲۳۰هزار دستگاه رسید که برای شرکت سازنده یک رکورد محسوب می‌شد.

حالا کمپانی هیوندای یک بار دیگر سعی دارد تا آن حربه را به کار ببندد و با تغییر شمایل ظاهری هیوندای سوناتا در سال ۲۰۲۰، مجددا آن را به یکی از پرفروشترین محصولات خود بدل سازد. این همان استراتژی است که ده سال پیش به خوبی جواب داد اما نمی‌توان درباره این که در حال حاضر نیز جواب بدهد یا نه، با اطمینان سخنی به میان آورد.

 

در شرایط حاضر می‌شود گفت که استقبال بیشتر مشتریان از خودروهای کراس اوور تاثیر بسزایی در کاهش فروش سوناتا داشته است، اما نباید از ظاهر نه‌چندان تاثیرگذار نسل قبل این خودرو نیز به سادگی گذشت.

در سال ۲۰۲۰، هیوندای از زبان طراحی جدیدی برای خلق سوناتا بهره گرفته و آن را بر روی پلتفرمی نو سوار کرده است. پلتفرم جدید موجب کاهش ارتفاع، افزایش طول و ازدیاد عرض سوناتا ۲۰۲۰ نسبت به نسل قبل شده است.

خاص‌ترین بخش طراحی خارجی هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ به چراغ‌های دیلایت آن باز می‌گردد؛ این چراغ‌ها به شکل نوار به دور چراغ‌های جلو تاب خورده و به سمت کناره‌های درب موتور رفته‌‌اند؛ در انتها نیز به یک نوار فلزی کروم رنگ برخورد می‌رسند که در تمام کناره‌های درب موتور تا نزدیکی فریم پنجره‌ها امتداد یافته و حالتی تزئینی برای بدنه هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ پدید آورده‌اند. قسمت تحتانی چراغ‌های عقب نیز به صورت یک نوار باریک، سراسر عرض درب صندوق عقب را فرا گرفته‌اند.

اگر تا اینجای کار طراحی بیرونی هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ نتوانسته شما را به طور کامل جذب خود کند، بهتر است مدتی را درون کابین این خودرو سپری کنید. نمای داخلی به سبک دلنشینی بازطراحی شده و اثری از نقوش بحث برانگیز در آن مشاهده نمی‌شود.

بسیاری از بخش‌های کابین همچون نمایشگر ۱۰.۲ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی و یا پنل دیجیتال ۱۲.۳ اینچی پشت آمپر و سلکتور تعویض دنده از هیوندای پالیسید به عاریت گرفته شده است. همچنین در نسخه‌های پایه از یک نمایشگر ۸ اینچی با وضوح تصویر و کیفیت تاچ بسیار خوب، مقاومت مناسب در برابر لک اثر انگشت به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو، به صورت استاندارد استفاده شده است.

در نسخه های فول آپشن، کابین هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ به صندلی‌ها و غربیلک فرمان چرمی، سیستم صوتی Bose، سانروف پانوراما و نورپردازی داخلی مجهز شده است. در تمامی چهار تیپ ارائه شده برای سوناتا ۲۰۲۰ کمتر اثری از پلاستیک خشک دیده می‌شود. همچنین با وجود خط سقفی قوسی شکل، فضای سر زیادی در هر دو ردیف برای سرنشینان فراهم آورده شده است. البته فضای پا در ردیف دوم اندکی کاهش یافته و نسبت به قبل محدودتر شده است.

هیوندای سوناتا ۲۰۲۰

تصاویر دوربین‌های جانبی سیستم کمکی تعویض لاین نیز درون نمایشگر پشت آمپر با وضوح مناسب قابل مشاهده هستند. علاوه بر آن مجموعه‌ای از امکانات دستیار راننده نظیر: کروز کنترل تطبیق پذیر، ترمز خودکار اضطراری، پایش هوشیاری راننده، نور بالای خودکار، نمایانگر نقاط کور و هشدار پشت سر نیز در نسخه‌های فول آپشن هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ موجود خواهد بود.

نسخه پایه هیوندای سوناتا به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۹۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر مجهز شده است. پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر با قدرت ۱۸۰ اسب بخار و ۲۶۴ نیوتن متر نیز به صورت سفارشی در اختیار مشتریان این خودرو قرار داده شده است. گرچه توان نسخه توربوشارژ کمتر از پیشرانه ۲ لیتری است اما برتری آن در بحث گشتاور این پیشرانه را به گزینه‌ای جذابتر برای رانندگی پر هیجان تبدیل کرده است.

هر دو پیشرانه از یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک برای انتقال نیرو به سوی چرخ‌ها استفاده می‌کنند. مصرف سوخت نسخه ۲.۵ لیتری در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب برابر ۸.۷، ۶.۳ و ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. درنمونه ۱.۶ لیتری نیز تقریبا همین مقدار سوخت مصرف می‌کند.

تجربه رانندگی با هیوندای سوناتا ۲۰۲۰

رانندگی با هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ سهل و لذت بخش است. پیشرانه توربوشارژ توان کافی برای به پیش بردن خودرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد و جعبه دنده نسبت به گذشته کاملا بهتر و دقیق‌تر عمل می‌کند. در سر پیچ‌ها هیوندای سوناتا کمی ناپایدار بوده و حالتی شناور از خود بروز می‌دهد؛ کم‌فرمانی نیز در سرعت‌های بالا وجود خواهد داشت.

هیوندای سوناتا ۲۰۲۰

فیدبک های نسبتا دقیقی از سمت لاستیک‌ها به فرمان خودرو و دستان راننده انتقال داده می‌شود. کیفیت سواری سوناتا حتی در جاده‌های نه‌چندان هموار نیز نرم و لذتبخش است. شرکت هیوندای تلاش کرده تا سر و صداهای اضافی در کابین، لرزش‌ها و زمختی‌های سواری سوناتا را به حداقل برساند. صدای پیشرانه کاملا در حد پایینی بوده و سر و صدای زیادی از آن به گوش نمی‌رسد. شاسی نیز عملکرد بسیار مناسب داشته و رفتاری استوار و با صلابت از خود نشان می‌دهد.

تیپ پایه هیوندای سوناتا موسوم به SE با بهای ۲۳هزار دلار وارد بازار شده است. بهای نسخه فول آپشن این خودرو نیز که مجهز به برخی امکانات همچون: هدآپ دیسپلی، تهویه صندلی و چراغ‌های LED است برابر با ۳۳,۳۰۰ دلار خواهد بود.

هیوندای سوناتا ۲۰۲۰

در پایان می‌توان گفت که هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ یک سدان با ظاهر و باطن نسبتا اسپرت، سرشار از امکانات رفاهی و کیفیت رانندگی بالاست که ارزش مورد توجه قرار گرفتن را دارد. با عنایت به ظاهر متفاوت این خودرو، باید منتظر ماند و دید که آیا هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ می‌تواند موفقیت مدل ۲۰۱۰ را تکرار کند یا خیر؟

 

انتهای متن/*

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.