در دوران بارداری چه چیزهایی بخوریم؟

مصرف غذای مقوی و سالم در دوران بارداری اهمیت بسیار زیادی دارد و بانوان برای داشتن فرزندانی سالم باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشند .

به گزارش زنان خبر،مصرف غذای مقوی و سالم در دوران بارداری اهمیت بسیار زیادی دارد و بانوان برای داشتن فرزندانی سالم باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشند؛ در اینجا به معرفی غذا‌های مناسب در دوران بارداری می‌پردازیم.

ضرورت داشتن رژیم غذایی مناسب برای مادران باردار

داشتن رژیم غذایی مناسب باید پروتئین‌ها را در رژیم غذایی خود جای دهید میوه‌ها یکی از مواد غذایی هستند که میزان قند خون شما را نرمال می‌کنند همچنین تخم مرغ، گوشت بدون چربی، ماهی، محصولات لبنی و نخود و لوبیا هم از جمله مواد غذایی هستند که مقدار بسیار زیادی پروتئین را در خود جای داده‌اند.

مصرف لبنیات را در دوران بارداری فراموش نکنید

لبنیات سرشار از خاصیت است و برای بانوان باردار بسیار مفید است و از سوی دیگر کودک شما به مقدار بسیار زیادی پروتئین احتیاج دارد که از طریق لبنیات می‌توانید آن‌را تامین کنید؛ ماست، پنیر، شیر و سایر محصولات لبنی را به مقدار کافی مصرف کنید، اما توجه داشته باشد که این لبنیات‌ کم چرب باشند.

زنان باردارتخم کتان بخورند

مصرف امگا ۳ برای مادر و کودک مفید است و تخم کتان سرشار از امگا ۳ است، دانه‌های تخم کتان برای رشد مغز و چشم نوزاد بسیار مفید است و شما می‌توانید این دانه‌ها را بر روی ماست خود بریزید و میل کنید.

تامین آهن بدن زنان باردار به کمک گوشت قرمز

همه ما از خواص مثبت آهن آگاهیم؛ گوشت گاو بدون چربی از جمله مواد غذایی است که مقدار بسیار زیادی ازآهن را درون خود جای داده است و مخصوصا برای مادرانی که کم خون هستند بسیار مفید است، زیرا کم خونی آن‌ها را برطرف می‌کند.

مادران باردار میوه‌های رنگارنگ بخورند

میوه‌های رنگارنگ دارای ماده غذایی هستند که هنگامی که وارد بدن می‌شوند تبدیل به ویتامین A. می‌شوند و این ویتامین سببب رشد چشم، پوست و اندام‌های داخلی بدن کودک می‌شود.

باشگاه خبرنگاران

 

انتهای متن/*