
احیای ظرفیتهای فرهنگی و بومی، هدف سفرهای استانی
به گزارش زنان خبر، حجتالاسلام حسین جلالی در گفتوگو با خبرنگار سرویس فرهنگی شبکه خبری تهران نیوز اظهار کرد: یکی از تصمیمات اتخاذ شده در کمیسیون فرهنگی این است که اعضای آن در جلسات ماهیانه موضوعات مرتبط را با حضور وزرای ارشاد، ورزش و میراث فرهنگی رصد و پایش کنند. وی گفت: قرار است در این جلسات علاوه […]
به گزارش زنان خبر، حجتالاسلام حسین جلالی در گفتوگو با خبرنگار سرویس فرهنگی شبکه خبری تهران نیوز اظهار کرد: یکی از تصمیمات اتخاذ شده در کمیسیون فرهنگی این است که اعضای آن در جلسات ماهیانه موضوعات مرتبط را با حضور وزرای ارشاد، ورزش و میراث فرهنگی رصد و پایش کنند.
وی گفت: قرار است در این جلسات علاوه بر پاسخگویی وزرا به سئوالات و ارائه گزارشهای عملکرد درباره موضوعات مرتبط، تعامل عمیقتری بین نمایندگان و وزرا شکل گرفته و موضوعات با اهداف منسجمتری پیگیری شوند.
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: از سویی قرار است اعضای کمیسیون در سفرهای استانی علاوه بر بازدید میدانی و اطلاع دقیق از ظرفیتها، مشکلات و کاستیهای فرهنگی هر منطقه، بستر را برای انجام اقدامات موثر اجرایی فراهم کنند.
جلالی افزود: رصد بیواسطه و موشکافانه موضوعات و احیای ظرفیتهای فرهنگی و بومی هر منطقه و حل و فصل میدانی مسائل از مهمترین رویکردهای سفرهای استانی اعضای کمیسیون فرهنگی است.
وی تاکید کرد: در این راستا با تشکیل کمیتههای سهگانه در حوزههای فرهنگی، ورزشی و میراث فرهنگی بازدیدهای میدانی از ظرفیتها و اماکن موجود صورت گرفته و به دنبال آن در راستای کاستن از مشکلات، رفع نقایص و احیای ظرفیتهای بالقوه تلاش میشود.
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: ارتقاء نهاد کتابخانههای عمومی کشور به سازمان از دیگر اولویتهای کاری روز کمیسیون است که به بسیاری از ایرادهای ساختاری در ماهیت کاری آن پایان میدهد.
جلالی افزود: این تغییرات در قالب ۱۱ ماده اعمال شده و با حذف انجمنها و تشکیل شورای کتابخانهها، علاوه بر حذف چالشهای ساختاری انباشته شده، به مطالبات دیگری در زمینه فعالیت کاری و حقوق و مزایای کتابداران پاسخ میدهد.
وی تصریح کرد: با نهایی شدن موضوع و طرح آن در صحن رسمی مجلس، اعضای شوراهای کتابخانهای معرفی شده و موضوعات جنبی دیگری مانند نحوه استخدام کتابداران و اصلاح شیوه جذب آنها مرتفع و حل و فصل میشوند.
انتهای پیام/*